Rowerowe miasto

2012-10-18

Rozwój szeroko pojętej infrastruktury rowerowej w całym mieście, tak w największym skrócie można zdefiniować działania prowadzone w ramach projektu Dąbrowa Rowerowa. Zorganizowana w dąbrowskim magistracie konferencja pod hasłem „Wdrażanie polityki rowerowej w miastach”, to pewne podsumowanie dotychczasowych, już blisko półrocznych działań realizowanych w ramach wspomnianego projektu.

Gościem konferencji był również Czesław Lang, od kilku miesięcy ambasador projektu Dąbrowa Rowerowa.

Niepodważalnym atutem Dąbrowy Górniczej są liczne tereny zielone sprzyjające turystyce rowerowej. Celem dąbrowskich władz jest jednak przystosowanie całego miasta dla potrzeb rowerzystów. Dziś miasta zdominowanego przez ruch samochodowy.

Tworzenie takich rowerowych miast wcale nie oznacza tylko ukłonu w stronę obywatelskiego lobby rowerowego. W związku z coraz większą ilością pojazdów zmotoryzowanych rower staje się skuteczną alternatywą dla transportu miejskiego.

Plany rozwoju infrastruktury rowerowej oczywiście budzą pewne kontrowersje. Najczęstszą obawą kierowców jest perspektywa jeszcze większych korków.

Na dziś zapewne wielu kierowców argumenty te jednak nie przekonują. Ale biorąc pod uwagę stały wzrost miłośników jednośladów, w niedalekiej przyszłości problemy rowerzystów mogą stać się także problemami obecnych zwolenników ruchu samochodowego, a ściśle rzecz biorąc zagorzałych zwolenników wyłącznie takiego ruchu.

Autor: Kanal99

FacebookTwitterWykopGoogle+
  • Wieksze korki? Przecież rower zajmuje na jezdni mniej miejsca, niż samochód, a więc każdy rower zmniejsza te korki.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress