Sław-ino 2014

2014-05-12

Doskonała zabawa okraszona nutą sportowej rywalizacji – tak w dużym skrócie można opisać emocje, jakie towarzyszyły III Sławkowskim Marszom na Orientację.

Plenerowa zabawa, która zorganizowana została w sławkowskich lasach odbyła się w minioną sobotę.

Rozwijamy naszą imprezę. W tym roku postanowiliśmy, że zorganizujemy ją przy współpracy z Hufcem ZHP Dąbrowa Górnicza, w związku z tym zawodach biorą udział zarówno mieszkańcy Sławkowa jak oraz powiatu będzińskiego i na trasach specjalnych harcerze.

- mówi Rafał Adamczyk, wicestarosta będziński.

W przeddzień Sław-ino grupy harcerskie sprawdziły swoje umiejętności orientacji w terenie podczas gry nocnej.

Wtedy było strasznie, bałyśmy się trochę ponieważ nie znałyśmy terenu, ale to nawet fajnie, że były zawody jak nie znaliśmy terenu ponieważ miałyśmy wtedy większy ubaw.

- komentuje jedna z harcerek.

Miejscem startu i mety kolej edycji sławkowskiego marszu stało się tradycyjnie Szkolne Schronisko Młodzieżowe.

Schronisko to nie tylko baza noclegowa, jest to również miejsce gdzie młodzież właściwie z terenu całej Polski może organizować różne imprezy, czego przykładem jest dzisiejszy marsz na orientację.

- mówi Grażyna Proszczek ze Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Sławkowie.

Każda drużyna uczestnicząca w Sław-ino miała swojego dowódcę. Co ciekawe, w niektórych przypadkach kierowanie grupą przypadło w udziale najmłodszej osobie w zespole.

Kilka razy byśmy się już pomylili, ale jeśli spojrzy się dobrze na mapę to łatwo jest wszystko znaleźć.

- mówi uczestnik, który w sobotniej imprezie wziął udział razem z dziadkami.

Podobna sytuacja była w innej drużynie, którą spotkaliśmy na trasie, choć w tym przypadku szefowa była naprawdę maleńka.

To ona pokonywała trasę, ja ją tylko niosłem bo sama nie jest jeszcze w stanie chodzić. Zdecydowanie była ona mózgiem całej operacji.

- komentuje uczestnik Sław-ino.

Spacer po lesie z kompasem i mapą wzdłuż specjalnie wyznaczonej trasy oraz poszukiwanie, często sprytnie ukrytych, punktów kontrolnych – to znakomita rozrywka dla każdego. Nie da się ukryć, że wiosenna pogoda zdecydowanie sprzyja aktywnemu wypoczynkowi na świeżym powietrzu, dodatkowo jak widać wędrówki leśnymi ścieżkami mogą być świetnym sposobem na spędzenie wolnego czasu.