15 łączy Sosnowiec z Katowicami

2014-11-03

Z twistem szybciej i wygodniej. Zmodernizowana linia tramwajowa nr 15 znowu  połączyła Sosnowiec z Katowicami.

Fot. UM w Sosnowcu

Przypomnijmy.

Ruch tramwajów na przebudowywanym odcinku został wstrzymany 8 marca br. Było to konieczne, gdyż linia nr 15 w tym miejscu przebiegała jednym torem. Efektem kończącej się modernizacji jest zupełnie nowa, dwutorowa linia, dzięki której skróci się czas przejazdu tramwaju. Równocześnie z modernizacją torowiska gruntowanie przebudowane zostały ulice, którymi biegnie linia, perony przystankowe i chodniki.

Zadania są elementami Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.Nie zrealizowalibyśmy tej inwestycji gdyby nie decyzje władz samorządowych miast, które są akcjonariuszami Tramwajów Śląskich. To decyzje m.in. prezydenta Sosnowca Kazimierza Górskiego oraz prezydenta Katowic Piotra Uszoka pozwalają na modernizację i unowocześnianie infrastruktury tramwajowej w naszym województwie. Mam nadzieję, że ta linia pomiędzy Sosnowcem i Katowicami będzie łączyć mieszkańców i służyć rozwojowi obu miast.

– powiedział Tadeusz Freisler, prezes zarządu Tramwaje Śląskie.

Trasę zmodernizowanej linii prawie w całości będą obsługiwać nowe, ciche tramwaje PESA Twist.Oddawana właśnie do użytku linia tramwajowa numer 15 jest dla nas wielką satysfakcją. Zabiegaliśmy wspólnie z prezydentem Górskim o to by ułatwić przemieszczanie się pomiędzy naszymi miastami.

tłumaczył Piotr Uszok, prezydent Katowic.

Warto podkreślić, że powrót na trasę „piętnastki” pozwoli na dojechanie ze ścisłego centrum Katowic do serca Sosnowca. To świetna alternatywa do drogi S86, która jest najbardziej obciążoną trasa w Polsce. Chciałbym podziękować wszystkim osobom i instytucjom zaangażowanym w tą inwestycję. Mam nadzieję, że to nie koniec zmian jeśli chodzi o inwestycje w sieć tramwajową Sosnowca. Liczymy na to, ze uda się pozyskać kolejne dofinansowanie i tym samym ruszą prace przy wydłużeniu linii „piętnastki” do Zagórza i dalej do Dandówki.

– podkreślał Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca.

Mieszkańcy miasta podkreślają jednogłośnie, że to fantastyczne rozwiązanie, że 15 znowu jest na trasie.

Wygodniej, ładniej i szybciej, no ale także nowocześniej, zupełnie inny komfort jazdy.

- mówiła Krystyna, mieszkanka Sosnowca.

To świetna i  komfortowa alternatywa do drogi S86, która jest najbardziej obciążoną trasą w Polsce.

- dodawał Michał, mieszkaniec Sosnowca.

Autor: Magdalena Tworek – Hołda

FacebookTwitterWykopGoogle+

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress