„Zmieńmy się na lata”

2015-05-19

Akcja społeczna „Uświadamiamy: Zmień się na lata”, która propaguje zdrowy styl życia, właściwe odżywanie oraz regularne korzystanie z badań profilaktycznych i rehabilitacji, gościła na jednej ze śląskich uczelni. Akcję wsparł Szpital Bonifratrów Szpitala Zakonu Bonifratrów pw. Aniołów Stróżów w Katowicach.

Choć do kalendarzowego lata pozostał tylko miesiąc, już teraz warto pomyśleć o zmianach. Jedna ze śląskich uczelni podpowiadała jak odmienić się nie tylko na najbliższe lato, ale na lata.

Jadą do mnie rolki.

- mówi Bartek, student, który na nadchodzące lato ma naprawdę dużo planów.

Zmiana fryzury może się w najbliższym czasie zbliża, ale teraz najważniejsza jest próba bardziej aktywnego spędzania wolnego czasu.

Bo aktywnie znaczy zdrowo i pod kontrolą specjalistów, przedstawiciele służby zdrowia namawiali do zapobiegania, a nie długotrwałego leczenia.

Takimi prostymi rzeczami jak pomiar ciśnienia czy pomiar poziomu cukru, chcemy wyjść na przeciw i dać sygnał, że takie rzeczy są łatwe do zrobienia i wyłapane na odpowiednim etapie wcale nie muszą rozwinąć się w chorobę, tylko dać nam zdrowie.

- zaznacza Katarzyna Żak, położna Szpitala Zakonu Bonifratrów pw. Aniołów Stróżów w Katowicach.

Jak się okazuje nawet w pracy, podczas 8 godzin, co 2, 3 godziny wykonać możemy kilka ćwiczeń, które przyniosą ulgę np. tym pracującym za biurkiem.

Możemy wykonać proste ćwiczenia, ruchy skrętne odcinka szyjnego, w prawo w lewo, pochylenie głowy do przodu, skłon do przodu na krześle, wyprostowanie się, to wszystko jest bardzo proste, każdy z nas ma do czynienia z takimi ćwiczeniami, problem polega tylko na tym, żeby w sobie zaszczepić systematyczność.

- stwierdza dr n. med. Marek Walusiak – specjalista fizjoterapii, kierownik Ośrodka Rehabilitacji Szpitala Bonifratów.

A te zmniejszą przeciążenie kręgosłupa, stawów, czy mięśni.

Okazuje się, że nasz kręgosłup nie jest stworzony do siedzenia, on jest stworzony do ruchu i zapewnienie  mu ruchu w tej pozycji siedzącej jest najważniejsze i to co kiedyś mówiono dzieciom, nie siedź z nogami na lampie, bo twój kręgosłup cierpi, to nieprawda, możemy siedzieć w każdej pozycji, pod warunkiem, że ta pozycja nie trwa dłużej niż 5, 10 min.

- dodaje fizjoterapeuta.

Piotr oprócz kręgosłupa, dba również o dietę i walczy o efekt.

To jest taki drugi posiłek po śniadaniu, mam gotowanego kurczaka, brokuły i ryż, posiłek przygotowany przez mężczyznę, jak się okazuje też można.

-  mówi Piotr Jaroś, student UŚ.

Na wiosenno – letnie śniadanie wybieramy sprawdzone zestawy śniadaniowe, których przygotowanie zajmuje kilka minut.

Sałata, warzywa,  kiełki, ewentualnie pasty.

-zdradza  Grażyna Luker, właścicielka firmy cateringowej.

Na sam koniec zostawiamy fryzurę. A tego lata z upięciem włosów dużych problemó raczej nie będzie.

Wszystko co naturalne, co lekkie, nic wymuszonego, przede wszystkim dobre strzyżenie i dużo pracy nie potrzeba, żeby fruzura wyglądała pięknie i nowocześnie.

- przekonuje Agnieszka Til, Zespół  Szkół nr 5 w Tychach.

Coś dla ciała i ducha po dniu pełnym wrażeń to zajęcia z techniki samoobrony. To inicjatywa, dla tych wszystkich, którzy chcę miło spędzić czas.

Bardzo mocno opieramy się na ćwieczeniach z zakresu rosyjskiej sztuki walki, w dużym stopniu stawiamy na trening koordynacji, naturalnego ruchu i adekwatnego szybkiego reagowania.

- dodaje Michał Mania, instruktor samoobrony.

Teraz nie pozostaje nic innego jak tylko walka z czasem, bo do zdrowego stylu życia dochodzi się latami.

Autor: Magdalena Tworek – Hołda

FacebookTwitterWykopGoogle+

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress