Kongres Praktyków Biznesu

2015-09-03

Ponad 350 przedsiębiorców, przedstawicieli władz samorządowych, pracowników kadry zarządzającej oraz marketingu sektora MSP uczestniczyło w Kongresie Praktyków Biznesu w WSH w Sosnowcu. W trakcie trwających prelekcji, każdy przedsiębiorca mógł otrzymać pakiet wiedzy z niezbędnych obszarów prawa pracy, finansów, zarządzania, PR czy technik sprzedaży i negocjacji.

Wiedza akademicka w połączeniu z biznesem. Tu liczy się praktyka, którą można wykorzystać w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Jest to pierwsza edycja Kongresu Praktyków Biznesu, jest to bardzo ważne ponieważ zapowiada  V Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbędzie się w październiku w Katowicach, a skierowany jest do przedsiębiorców i ludzi z branży.

- mówi Ewa Bensz, kierownik Działu Promocji WSH w Sosnowcu.

Ale także do osób, które chcą stworzyć swój biznes, gdzie potrzebna jest przemyślana strategia, która musi uwzględniać kilka kluczowych rzeczy.

Generalnie trzeba zwracać uwagę na wszystko od podstaw, tak jak budując do zwracamy uwagę na fundamenty, czyli musi być przede wszystkim dobra strona internetowa, musimy mieć wizytówki, bo wielu przedsiębiorców ich nie ma, musimy wiedzieć do kogo chcemy dotrzeć i co chcemy przekazać, bo wielokrotnie się zdarza, że firma funkcjonuje i nie ma zdiagnozowanego tego co jest najważniejsze, czyli do kogo i z czym i jak.

- podpowiada dr Krystian Dudek, specjalista ds PR Instytut Publico.

Monitoring internetu to jedno ze źródeł sukcesu podpowiadają eksperci.

W Polsce dostęp do Internetu ma dostęp 25 mln użytkowników, na samym portalu społecznościowym, jakim jest facebook jest ich 15 mln, z czego prawie 3/4 korzysta z niego codziennie, czyli tak naprawdę powstaje kanał, który jest dużo bardziej skuteczniejszy niż media tradycyjne.

- wyjaśnia Kuba Nagórski z Agencji Kreatywnej.

Jak się okazuje odpowiednie narzędzia pozwolą naszemu biznesowi promować się na rynku. Historyczne wydarzenie w marketingu to ilość wyszukiwań na google, mniejsze niż na youtube.

Niestety w prowadzeniu działalności liczy się praktyka, a nie teoria, to w dużej mierze właśnie kongres umożliwił wszystkim praktykującym przedsiębiorcom podzielenie się swoją wiedzą.

Tylko od praktyków, przedsiębiorców, ekspertów jesteśmy w stanie  dowiedzieć się takich informacji, posiąść taką wiedzę, która pozwoli nam firmę, w taki sposób, żeby to zafunkcjonowało, żeby przełożyć teorię na praktykę to jeszcze potrzeba doświadczenia.

- podkreśla Aleksandra Wanat, dyrektor ds. Rozwoju RIG w Katowicach.

Mówi lokalny pzredsiębiorca z Dąbrowy Górniczej, który na kongresie szukał nowych rozwiązań dla swojej firmy. Jak podkreślał oprócz doświadczenia potrzebny jest jeszcze marketing i nowe technologie, do których starszym ludziom ciężej dotrzeć.

Dzisiaj jest konkurencja duża i rzeczywiście ten marketing musi być profesjonalny, żeby się można było utrzymać na rynku.

- tłumaczy jeden z lokalnych przedsiębiorców.

Nie warto więc ryzykować ani rezygnować ze swojego biznesu. Ten kongres jest zapowiedzią V Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbędzie się w październiku w Katowicach.

Autor: Magdalena Tworek – Hołda

FacebookTwitterWykopGoogle+

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress