Odblaskowi.pl

2015-09-16

Odblaskowi.pl – największa kampania odblaskowa w Polsce We wrześniu ruszyła szósta edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej – Odblaskowi.pl Jej celem jest propagowanie noszenia elementów odblaskowych, które poprawiają widoczność pieszych i rowerzystów. Tegoroczne wydarzenia odbywać się będą w ponad 20 miastach w Polsce.

Podczas ich trwania organizatorzy zamierzają rozdać 50 tysięcy opasek odblaskowych i 40 tysięcy broszur informacyjnych. Akcję wspierają Gwiazdy muzyki, telewizji i sportu, takie jak m.in. czterokrotny rajdowy mistrz Polski – Kajetan Kajetanowicz, wokalista Grzegorz Hyży czy tegoroczny Mistrz Europy, sztangista Bartłomiej Bonk.

Noszenie elementów odblaskowych to obowiązek i swego rodzaju „polisa na życie”.

– tłumaczy Kajetan Kajetanowicz, jeden z promotorów kampanii Odblaskowi.pl.

Dzięki odblaskom kierowcy są w stanie z dużej odległości zlokalizować pieszych i rowerzystów na drodze.

– dodaje rajdowiec.

Badania wskazują, że noszenie elementów odblaskowych zwiększa odległość, z której jesteśmy widoczni nawet do 150-200 metrów. Znacząco wydłuża to czas na poprawną reakcję kierowcy i poprawia nasze bezpieczeństwo. Tak jak dotychczas, seria wydarzeń związanych z kampanią Odblaskowi.pl odbywać się będzie na pograniczu lata i w miesiącach jesiennych, aby przygotować oraz wyposażyć najmłodszych uczestników ruchu drogowego w odblaskowe opaski przed nadchodzącym jesienno-zimowym okresem.

Naszym celem jest dotarcie do jak największej ilości osób, szczególnie dzieci. Wraz z nadejściem września zmrok będzie zapadał coraz szybciej, dlatego tak ważne jest aby podnieść poziom bezpieczeństwa tak zwanych niechronionych uczestników ruchu drogowego.

- tłumaczy Anna Sitarz, koordynator kampanii.

W tym roku w kampanii Odblaskowi.pl uczestniczyć będą również znane postaci mediów i sportu, które nie tylko dbają o bezpieczeństwo swoje i innych, ale też zadecydowały o wsparciu kampanii poprzez przekazanie opasek odblaskowych dla dzieci z wybranych przez siebie szkół podstawowych.

– dodaje.

Podczas tegorocznej edycji kampanii kontynuowany będzie również Program Bezpieczeństwa Drogowego „Zebra w mieście”, skierowany do szkół. Do 39% wzrosła ilość wypadków drogowych z udziałem pieszych, które mają miejsce na przejściach – czyli tam gdzie teoretycznie powinni czuć się bezpiecznie. W trosce o zdrowie i życie, szczególnie najmłodszych uczestników ruchu drogowego, zorganizowany zostanie ogólnopolski konkurs, który ma za zadanie propagować wiedzę na temat bezpieczeństwa drogowego. Więcej szczegółów na temat kampanii Odblaskowi.pl znaleźć można na stronie internetowej www.odblaskowi.pl

Informację nadesłała Anna Sitarz, koordynatorka kampanii.

Autor: Martyna

FacebookTwitterWykopGoogle+

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress