Wakacyjne pułapki

2016-07-14

Trwają wakacje. Każdy z nas chce miło spędzić czas. Nie każdemu się to udaje.

Zapytaliśmy mieszkańców Zagłębia co zamierzają robić w lato. Niestety, wiele osób staje się ofiarami nieprawidłowości, które psują ich urlopy. Jak sobie z nimi radzić? Na nasze pytania odpowiada ekspert.

 Takim największym zagrożeniem to jest niedotrzymanie warunków oferty, jaką prezentowano konsumentom. W czasie podpisywania umowy zapewniają nas na przykład o bardzo dobrych warunkach, o tym, że będzie klimatyzacja, że dostaniemy pokój z widokiem na morze, a okazuje się po przyjeździe, że mamy piękny widok z okna, ale na garaż.

- mówi pani Danuta Mikoda, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów z Dąbrowy Górniczej.

W razie kłopotów, musimy interweniować.

Jeżeli w trakcie wykonywania imprezy turystycznej stwierdzimy nienależyte wykonanie tej umowy, czyli brak tej klimatyzacji, brak tego pokoju, to naszym obowiązkiem, o tym proszę pamiętać, podkreślam to, jest natychmiast zgłosić pilotowi, opiekunowi imprezy, ponieważ w tym momencie organizator imprezy turystycznej ma prawo usunąć tą nieprawidłowość. Jeżeli zostaną, oczywiście, te nieprawidłowości usunięte no to nie ma problemu, ale jeżeli nie to po powrocie mamy prawo złożyć reklamację i żądać obniżenia ceny imprezy turystycznej.

- radzi Danuta Mikoda.

A jak może pomóc nam Rzecznik Praw Konsumentów?

 Jeżeli konsument po powrocie nie wie co zrobić, to może zgłosić się do rzecznika i ja mu, oczywiście, udzielę porady. Pouczę go co ma zrobić, jak ma zrobić. Jeżeli konsument złoży reklamację i ta reklamacja nie zostanie uznana, a to roszczenie jest konsumenta słuszne to możemy przejść do kolejnego etapu, że konsument składa pismo do rzecznika z prośbą o pomoc w wyegzekwowaniu tego swojego roszczenia i wtedy rzecznik występuje w jego imieniu. Przejmuje tak jakby działania za konsumenta i rozmawia z przedsiębiorcą, czyli z biurem podróży. Jeżeli ten etap zakończy się również niepowodzeniem, to możemy przejść do następnego, czyli wniesienia pozwu do sądu. 

- wyjaśnia Danuta Mikoda.

Życzymy Państwu urlopów bez nieprzyjemności!

 

Sondę do materiału pomogli przygotować uczestnicy projektu Młodzieżowa Galeria „Za Sceną”.

 

Autor: Paulina Gazda

FacebookTwitterWykopGoogle+

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress