Zmiany w kursowaniu autobusów w Dąbrowie Górniczej

2016-11-03

Od 1 listopada w dotarcie do Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej autobusem nie stanowi już problemu. Pod samo Centrum Administracyjne, w którym oprócz urzędu miejskiego mieszczą się także sąd i prokuratura od wtorku możemy dojechać dzięki korekcie linii nr 690.

Fot: UM w Dąbrowie Górniczej

Autobusy linii 690 zatrzymują się przy ul. Granicznej, zarówno jadąc z kierunku Huty Katowice, jak i centrum miasta. Korekta rozkładu jazdy autobusu ma na celu ułatwienie mieszkańcom miasta załzawienia spraw urzędowych.

Do tej pory Centrum Administracyjne nie miało bezpośredniego połączenia autobusowego. Mieszkańcy korzystali z przystanków oddalonych o kilkaset metrów. Teraz można podjechać w bezpośrednie sąsiedztwo urzędu miejskiego, sądu i prokuratury. To pierwsza korekta układu komunikacyjnego od bardzo długiego czas.

– mówi zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.

Zgodnie z wcześniejszym rozkładem jazdy autobusy linii 690 jadące Aleją Zagłębia Dąbrowskiego skręcały w ul. Morcinka i dalej kierowały się w stronę Alei Piłsudskiego. Obecnie na zmodyfikowanej trasie przejazdu, autobusy jadące w kierunku centrum, omijają przystanek przy ul. Morcinka, kierując się w ul. Graniczną, gdzie powstał przystanek „Dąbrowa Górnicza Urząd Miejski”.

Z kolei autobusy jadące w stronę Gołonoga, z uwagi na konieczność bezpiecznego skrętu z Alei Piłsudskiego w ul. Graniczną, pomijają przystanek „Dąbrowa Górnicza Gołonóg Damel”. Długość tras i czasów przejazdu dla obu kierunków jazdy pozostają bez zmian.

- wyjaśnia magistrat.

Wszystko wskazuje na to, że zmiana przebiegu linii 690 nie będzie ostatnią korektą w rozkładach jazdy autobusów kursujących po mieście.

Obecny układ komunikacyjny ma już 25 lat. Przez ten czas nie badano jego aktualności. Tymczasem Dąbrowa Górnicza nie jest już tym samym miastem, którym była ćwierć wieku temu. Powstały nowe osiedla, rozwinęły się dzielnice, które wcześniej uważano za peryferyjne rejony miejskie, przybyło sporo obiektów publicznych takich jak Hala Centrum czy park wodny. Mieszkańcy zmieniają także styl życia. Chcą mieć łatwy dostęp do terenów zielonych i rekreacyjnych. Temu wszystkiemu trudno sprostać, kiedy główny trzon komunikacyjny opiera się na osi: centrum – Huta Katowice.

– mówi wiceprezydent Damian Rutkowski.

Prace związane ze stworzeniem nowej siatki połączeń komunikacyjnych, będą prowadzone przy szerokim udziale mieszkańców i ekspertów, którzy przeanalizują oczekiwania pasażerów, obecne ich przepływy oraz kierunki rozwoju miasta. Wskażą także najlepsze lokalizacje centrów przesiadkowych.

Planowane centra przesiadkowe muszą spełniać kilka zadań. Będą między innymi łączyć zróżnicowany transport i ułatwiać podróżowanie zarówno po mieście, jak i poza jego granicami. Cały układ komunikacyjny ma być zintegrowany i obejmować połączenia autobusowe, tramwajowe, kolejowe, samochodowe i rowerowe.

– podsumowuje Damian Rutkowski.

Autor: Martyna

FacebookTwitterWykopGoogle+

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress