Kolej na Dąbrowę

2017-07-07

Wczoraj w Ministerstwie Infrastruktury odbyło się ważne dla Dąbrowy Górniczej spotkanie, podczas którego prezydent Zbigniew Podraza, wiceprezydent Marcin Bazylak i poseł Robert Warwas przekonali  prezesów PKP i PKP PLK do rozpoczęcia projektowania zmian wokół dworców w centrum i Gołonogu.

Fot: Facebook

Dzięki projektowi Dąbrowa Górnicza stanie się wschodnią bramą Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Dla miasta przyniesie to spore korzyści w postaci usprawnienia ruchu i poprawy układu komunikacyjnego.

Dąbrowa Górnicza będzie liderem tego projektu, czeka nas bardzo dużo pracy, ale jestem przekonany że wspólnie uda nam się zrealizować te inwestycje i do 2020 roku będziemy mogli korzystać ze Zintegrowanych Centrów Komunikacyjnych obejmujących dworce, parkingi, podziemne przejścia do peronów oraz bezpieczne dwupoziomowe przejazdy pod torami. Trzymajcie kciuki, bo teraz #KolejNaDąbrowę.

- napisał na swoim Facebooku Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Inwestycja będzie dotyczyć 2 obszarów: centrum miasta oraz Gołonoga. W pierwszym przypadku do zadań gminy będzie należeć:

  • stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego,
  • budowa dróg i węzłów drogowych,
  • budowa przystanków autobusowych
  • budowa parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów,
  • rewitalizacja wdanej fabryki maszyn DEFUM

Równocześnie gmina zobowiązuje się do najmu części pomieszczeń przebudowanego dworca PKP Centrum. Do zadań PKP będzie należeć natomiast:

  • przebudowa torowisk,
  • przebudowa zabytkowego dworca Dąbrowa Górnicza Centrum,
  • budowa przejścia podziemnego pieszo-rowerowego,
  • przebudowa istniejących peronów,
  • budowa tunelu drogowego.

W przypadku Gołonóg zadania miasta jak i PKP wyglądają podobnie. Zadania gminy Dąbrowa Górnicza w tym rejonie obejmą:

  • stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego,
  • budowa chodników, dróg i węzłów drogowych,
  • budowa przystanku autobusowego
  • budowa parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów,

Równocześnie gmina zobowiązuje się do najmu części pomieszczeń przebudowanego dworca PKP w Gołonogu. Do zadań PKP będzie należeć natomiast:

  • przebudowa torowisk
  • przebudowa dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg,
  • budowa przejścia podziemnego pieszo-rowerowego,
  • przebudowa istniejących peronów,
  • budowa tunelu drogowego.

Szacowany koszt inwestycji to w przypadku miasta 64 310 039 złotych, wartość dofinansowania UE, projekt „Zielona mobilność” to 66 356 200 zł. Koszty PKP wyniosą natomiast 48 446 471 zł.

Wierzę, że dzisiejsza decyzja prezesów PKP i PKP PLK jest kolejnym krokiem w kierunku zmian wokół dąbrowskich dworców. Marcin Bazylak, dobra robota!

- napisał na swoim profilu na Facebooku, prezydent Dąbrowy Górniczej Zbigniew Podraza.

Autor: Martyna

FacebookTwitterWykopGoogle+

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress